Beter concentratievermogen voor studenten?

Als je student bent, ben je natuurlijk aan het studeren voor je tentamens en om je bul te halen. Een van de onderscheidende kenmerken tussen goede en slechte studenten is of je je echt goed kunt concentreren om zodoende de leerstof tot je te nemen. En voeding en voedingsupplementen kunnen daarbij helpen? Maar welke supplementen moet je dan hebben? Hieronder een lijstje “kanshebbers”.

Vitamine D: Vitamine D, samen met Magnesium en Calcium, zijn zeer belangrijke voedingsstoffen in je lichaam. Er zijn meer dan 700 processsen in je lichaam waarvoor deze 3 voedingstoffen heel erg belangrijk zijn. Een vitamine D tekort kan dus zeer veel verschillende gevolgen hebben en is dus vaak moeilijk te herkennen. Toch blijkt uit vele onderzoeken dat bij de Nederlandse bevolking in de winterperiode meer dan 60-70% van de Nederlanders een vitamine D tekort heeft.

Vitamine B12: Vitamine B12 wordt ook wel de energie vitamine genoemd. Neem gewoon eens een vitamine B12 tablet of capsule en je voelt meteen je energie niveau toenemen. Belangrijk dus voor sporters maar ook voor studenten.

Carnosine:  Ook onder de aminozuren zijn er enkele die belangrijk zijn voor energie en concentratievermogen. Een aminozuur wat topsporters bijvoorbeeld veel gebruiken is Carnosine (of nog beter L-Carnosine). Dit helpt om de sportprestatie te verbeteren.

Dit is een kort lijstje met voedingssupplementen die voor studenten interessant kunnen zijn. Er zijn  er meer. Je kunt bijvoorbeeld eens grasduinen op www.topvitamins.nl.

Leave a Reply